Podział ekranu na 4 części w pionie i poziomie.

Witam Ciebie serdecznie na pierwszych ćwiczeniach nauki obsługi programu do modelowania, renderowania, teksturowania jakim jest Blender. Dzisiejszy temat ćwiczenia – Podział ekranu na 2 lub 4 części

Będę się starał pokazać Tobie, że nauka Blendera może być łatwa i przyjemna oraz niezwykle skuteczna. Początki zawsze są trudne, więc jeśli teraz nie jest tak trudno jak mogłoby się Tobie wydawać, to później będzie tylko lepiej 🙂

W dzisiejszym ćwiczeniu pokażę Tobie, w jaki sposób podzielić okno widoku na kilka części. Możesz według własnych preferencji ustawić wielkość oraz rozmieszczenie widoku  poszczególnych okien roboczych.

„Bądź niezaprzeczalnie dobry. Żaden wysiłek marketingowy nie będzie dla tego substytutem”. Anthony Valodkin

Temat: Podział ekranu na 2 lub 4 części

Teraz przedstawimy podział widoku ekranu na 2 części.

W dalszej części zajmiemy się podziałem ekranu na 4 części.

Podział widoku ekranu na 2 części w poziomie?

⇒ klikamy przycisk w lewym dolnym rogu ekranu, jakim jest ikonka bryły – oznaczona literką A.

Pojawi się rozwijane menu które pozwala przełączyć widok okna ekranu. Menu jest wyświetlone obecnie na infografice na dole z lewej strony.

Opcję które są dostępne pod tym przyciskiem, służą do ustawień widoku każdego okna roboczego, które jest otwarte na ekranie.

Prezentacje metod podziału ekranu w pionie i poziomie w programie blender 3d

⇒ Ustawiamy kursor na linii oddzielającej okno robocze od widoku timelinera – linia przerywana, literką B

Podział okna ekranu głównego w programie do tworzenia grafiki komputeorwej blender

⇒ Trzymając wciśnięty lewy klawisz myszy, przeciągamy widok timelinera do góry ekranu.

W ten sposób uzyskujemy podział ekranu na 2 części.

W górnej części linii przerywanej jest widok okna roboczego, a w dolnej widok timelinera, czyli pionowe linie na szarym tle.

Omówienie i zaprezentowanie na przykładzie rysunku podział ekranu w programie blender.

⇒ po kliknięciu ikonki „bryły” oznaczonej na rysunku literą A -wybieramy opcję 3D view

Widok ekranu podzieliliśmy na 2 części w poziomie.

Teraz wykonamy podział ekranu na 4 części, czyli 2 poziome i 2 pionowe rzutnie.

Podział ekran na 4 części

Odszukujemy z prawej strony ekranu zakładkę display a następnie wybieramy przycisk Toggle Quad View

Nauka obsługi programu blender 3d - podział ekranu w pionie i poziomie

Widok ekranu podzielił się na 4 niezależnych od siebie rzutni.

Lewy górny róg => widok z góry

Prawy górny róg => widok z kamery

Lewy dolny róg => widok z przodu

Prawy dolny róg => widok z prawej strony

Podział ekranu w pionie i poziomie w programie do projektowania blender 3d.

Aby wyłączyć widok 4 rzutni i pracować tylko na jednej rzutnią, należy kliknąć ten sam przycisk którym uruchamialiśmy rzutnie czyli display => Toggle quad view.

To byłoby tyle jak na pierwsze ćwiczenie 🙂

Kontynuacją tego tematu jest ćwiczenie nr 2 Metody tworzenia dodatkowych rzutni

Dajcie proszę znać w komentarzu, jak Wam się podoba taka forma ćwiczeń. Co mógłbym zmienić, dołożyć, dopisać…

Pozdrawiam serdecznie,

Grzegorz Polak

CADrysunki.pl

 

 

Tagged

1 thought on “Podział ekranu na 4 części w pionie i poziomie.

  1. […] Podział ekranu w pionie i poziomie […]

Comments are closed.