Podział ekranu na 4 części w pionie i poziomie.

Witam Ciebie serdecznie na pierwszych ćwiczeniach nauki obsługi programu do modelowania, renderowania, teksturowania jakim jest Blender. Dzisiejszy temat ćwiczenia – Podział ekranu na 2 lub 4 części

Będę się starał pokazać Tobie, że nauka Blendera może być łatwa i przyjemna oraz niezwykle skuteczna. Początki zawsze są trudne, więc jeśli teraz nie jest tak trudno jak mogłoby się Tobie wydawać, to później będzie tylko lepiej 🙂

W dzisiejszym ćwiczeniu pokażę Tobie, w jaki sposób podzielić okno widoku na kilka części. Możesz według własnych preferencji ustawić wielkość oraz rozmieszczenie widoku  poszczególnych okien roboczych.

Temat: Podział ekranu na 2 lub 4 części

Teraz przedstawimy podział widoku ekranu na 2 części.

W dalszej części zajmiemy się podziałem ekranu na 4 części.

Podział widoku ekranu na 2 części w poziomie?

⇒ klikamy przycisk w lewym dolnym rogu ekranu, jakim jest ikonka bryły – oznaczona literką A.

Pojawi się rozwijane menu które pozwala przełączyć widok okna ekranu. Menu jest wyświetlone obecnie na infografice na dole z lewej strony.

Opcję które są dostępne pod tym przyciskiem, służą do ustawień widoku każdego okna roboczego, które jest otwarte na ekranie.

Prezentacje metod podziału ekranu w pionie i poziomie w programie blender 3d

⇒ Ustawiamy kursor na linii oddzielającej okno robocze od widoku timelinera – linia przerywana, literką B

Podział okna ekranu głównego w programie do tworzenia grafiki komputeorwej blender

⇒ Trzymając wciśnięty lewy klawisz myszy, przeciągamy widok timelinera do góry ekranu.

W ten sposób uzyskujemy podział ekranu na 2 części.

W górnej części linii przerywanej jest widok okna roboczego, a w dolnej widok timelinera, czyli pionowe linie na szarym tle.

Omówienie i zaprezentowanie na przykładzie rysunku podział ekranu w programie blender.

⇒ po kliknięciu ikonki „bryły” oznaczonej na rysunku literą A -wybieramy opcję 3D view

Widok ekranu podzieliliśmy na 2 części w poziomie.

Teraz wykonamy podział ekranu na 4 części, czyli 2 poziome i 2 pionowe rzutnie.

Podział ekran na 4 części

Odszukujemy z prawej strony ekranu zakładkę display a następnie wybieramy przycisk Toggle Quad View

Nauka obsługi programu blender 3d - podział ekranu w pionie i poziomie

Widok ekranu podzielił się na 4 niezależnych od siebie rzutni.

Lewy górny róg => widok z góry

Prawy górny róg => widok z kamery

Lewy dolny róg => widok z przodu

Prawy dolny róg => widok z prawej strony

Podział ekranu w pionie i poziomie w programie do projektowania blender 3d.

Aby wyłączyć widok 4 rzutni i pracować tylko na jednej rzutnią, należy kliknąć ten sam przycisk którym uruchamialiśmy rzutnie czyli display => Toggle quad view.

To byłoby tyle jak na pierwsze ćwiczenie 🙂

Kontynuacją tego tematu jest ćwiczenie nr 2 Metody tworzenia dodatkowych rzutni

Dajcie proszę znać w komentarzu, jak Wam się podoba taka forma ćwiczeń. Co mógłbym zmienić, dołożyć, dopisać…

Pozdrawiam serdecznie,

Grzegorz Polak

Baza ćwiczeń – CADrysunki.pl

Metalowe meble do domu np stoły, biurka, konsole

meble / hand-made / blog

„Bądź niezaprzeczalnie dobry. Żaden wysiłek marketingowy nie będzie dla tego substytutem”. – Anthony Valodkin