Automatyczne rysowanie strzałek za pomocą klawiatury.
Czasami dla pokazania wybranych szczegółów elementu, rysujemy różnego rodzaju linię, strzałki …
W dzisiejszym ćwiczeniu nauczymy się automatycznego rysowania strzałek wprowadzając odpowiednie dane wartości. Będziemy tworzyć strzały różnej szerokości i długości wypełnione kolorem lub bez wypełnienia.
Automatyczne rysowanie strzałek za pomocą skrótów klawiaturowych
Ćwiczenie 33
Narysuj strzałkę której długość ramienia będzie miała 150 jednostek natomiast długość grota 100 jednostek.
Wykonanie – skrót
Narzędzia główne=>Rysuj=>Polilinia
pkt 1
S ENTER Szerokość
40 ENTER ENTER
D ENTER Długość
150 ENTER
S ENTER Szerokość
80 ENTER
0 ENTER zero
D ENTER Długość
100 ENTER ENTER
Automatyczne rysowanie strzałek bez wypełnienia kolorem
Wykonanie – krok po kroku
Narzędzia główne => Rysuj => Polilinia
Klikamy w dowolnym miejscu na ekranie pkt 1
Komunikat:
Określ następny punkt lub [łUk/Półszerokości/Długość/Cofaj/Szerokość]:
Wybieramy opcję: Szerokość
W tym celu klikamy w wierszu myszką na wybraną opcję: Szerokość
lub
Wpisujemy z klawiatury:
S oraz zatwierdzamy ENTER
Objaśnienie:
Wybór jednej z proponowanych opcji poprzez wpisanie z klawiatury odpowiedniej litery, zależy od wystąpienia dużej litery w tym określeniu.
Duża litera może występować również w środku określenia więc należy na to zwrócić uwagę.
Wybierając opcję „Szerokość” program wymaga od nas abyśmy wpisali wartości szerokości początkowej.
Jeśli tego nie zrobimy to nasza szerokość linii będzie taka, jaką wybraliśmy tworząc warstwy rysunkowe.
Określamy naszą szerokość wpisując:
40 oraz zatwierdzamy klikając 2 razy ENTER ENTER
Objaśnienie:
Dwukrotne zatwierdzenie klawiszem ENTER wynika z tego, że pierwsze ENTER
zatwierdza wybór naszej wpisanej szerokości początkowej czyli 40
Drugie ENTER jest odpowiedzią na komunikat:
Określ szerokość końcową<40.0000>
Chcemy aby naszą szerokością końcową była szerokość początkowa
dlatego zatwierdzamy drugi raz ENTER.
Możemy teraz określić długość ramienia strzałki wpisując odpowiednią wartość
lub klikając w wybranym przez nas miejscu na ekranie tworząc pkt 2
Komunikat:
Określ następny punkt lub [łUk/Półszerokości/Długość/Cofaj/Szerokość]:
Wybierzmy metodę określając długość ramienia wpisując odpowiednią wartość.
W tym celu zaznaczamy myszką interesujący nas termin czyli: Długość
lub wybieramy opcję długości wpisując z klawiatury:
D oraz zatwierdzamy ENTER
Wpisujemy wartość długości ramienia:
150 ENTER
Program pyta nas o dokonanie kolejnego wyboru:
Określ następny punkt lub [łUk/Zamknij/Półszerości/Długość/Cofaj/Szerokość]:
Wybieramy opcję ” Szerokość ” klikając na to wyrażenie
lub wpisujemy z klawiatury literę „ s ” oraz zatwierdzamy ENTER
Teraz będziemy określać szerokość grota strzałki zaczepionego w pkt 2
W odpowiedzi na komunikat:
Określ szerokość początkową<40.0000>
Wpisujemy ustaloną przez nas wartość:
80 oraz zatwierdzamy ENTER
W odpowiedzi na kolejny komunikat:
Określ szerokość końcową<80.0000>
Wpisujemy wartość zero i zatwierdzamy ENTER
0 ENTER
Program pyta nas o wskazanie kolejnego punktu pkt 3 za pomocą myszki
lub o wybór jednej z opcji:
Określ następny punkt lub [łUk/Zamknij/Półszerokości/Długość/Cofaj/Szerokość]:
Wybieramy opcję: Długość klikając na to wyrażenie
lub wpisujemy z klawiatury:
D ENTER
Wpisujemy wartość długości grota strzałki:
100 ENTER ENTER
W jaki sposób wypełnić strzałkę kolorem?
Mamy narysowaną strzałkę którą możemy pozostawić pustą lub wypełnioną kolorem.
Ustawienie wypełnienia dokonujemy przed rysowaniem w opcjach programu.
Klikamy w lewym górnym rogu okna gdzie znajduje się duża litera A oznaczona jako logo programu.
Opcje=>Wyświetl=>Wydajność wyświetlenia
Zaznaczamy w okienku jedną z opcji która nas interesuje:
– Zaznaczy tylko ramkę obrazu rastrowego
lub
– Zastosuj pełne wypełnienie
Tym szybkim i krótkim sposobem możemy upiększać nasz projekt dodatkowymi elementami graficznymi.
Automatyczne rysowanie strzałek może nam posłużyć do tworzenia innych elementów wykorzystując po części ten mechanizm
Dla zainteresowanych wykonaniem podobnych albo zupełnie innych elementów, odsyłam do kategorii OBIEKTY
Dziękuję za Twoją obecność 😉
Pozdrawiam serdecznie,
Grzegorz Polak
CADrysunki.pl
meble / hand-made / blog
„Ego mówi: gdy wszystko się ułoży, wówczas poczuję spokój. Duch mówi: znajdź swój spokój i wszystko się ułoży”. – Marianne Williamson