?>

Automatyczne rysowanie strzałek

Automatyczne rysowanie strzałek za pomocą klawiatury.

Czasami dla pokazania wybranych szczegółów elementu, rysujemy różnego rodzaju linię, strzałki …

W dzisiejszym ćwiczeniu nauczymy się automatycznego rysowania strzałek wprowadzając odpowiednie dane wartości. Będziemy tworzyć strzały różnej szerokości i długości wypełnione kolorem lub bez wypełnienia.

Automatyczne rysowanie strzałek za pomocą skrótów klawiaturowych

Ćwiczenie 33

Narysuj strzałkę której długość ramienia będzie miała 150 jednostek natomiast długość grota 100 jednostek.

Wykonanie – skrót

Narzędzia główne=>Rysuj=>Polilinia
pkt 1
S        ENTER        Szerokość
40      ENTER ENTER
D       ENTER        Długość
150   ENTER
S       ENTER        Szerokość
80     ENTER
0       ENTER        zero
D      ENTER        Długość
100   ENTER ENTER

Nauka automatycznego rysowania grotów strzałek wraz z trzpieniem.

Automatyczne rysowanie strzałek bez wypełnienia kolorem

Wykonanie – krok po kroku

Narzędzia główne => Rysuj => Polilinia

Klikamy w dowolnym miejscu na ekranie pkt 1

Komunikat:

Określ następny punkt lub [łUk/Półszerokości/Długość/Cofaj/Szerokość]:

Wybieramy opcję: Szerokość
W tym celu klikamy w wierszu myszką na wybraną opcję: Szerokość
lub
Wpisujemy z klawiatury:
S oraz zatwierdzamy ENTER

   Objaśnienie:
Wybór jednej z proponowanych opcji poprzez wpisanie z klawiatury odpowiedniej litery, zależy od wystąpienia dużej litery w tym określeniu.
Duża litera może występować również w środku określenia więc należy na to zwrócić uwagę.

Wybierając opcję „Szerokość” program wymaga od nas abyśmy wpisali wartości szerokości początkowej.
Jeśli tego nie zrobimy to nasza szerokość linii będzie taka, jaką wybraliśmy tworząc warstwy rysunkowe.

Określamy naszą szerokość wpisując:
40 oraz zatwierdzamy klikając 2 razy ENTER ENTER

Objaśnienie:
Dwukrotne zatwierdzenie klawiszem ENTER wynika z tego, że pierwsze ENTER
zatwierdza wybór naszej wpisanej szerokości początkowej czyli 40

Drugie ENTER jest odpowiedzią na komunikat:
Określ szerokość końcową<40.0000>

Chcemy aby naszą szerokością końcową była szerokość początkowa
dlatego zatwierdzamy drugi raz ENTER.

Możemy teraz określić długość ramienia strzałki wpisując odpowiednią wartość
lub klikając w wybranym przez nas miejscu na ekranie tworząc pkt 2

Komunikat:

Określ następny punkt lub [łUk/Półszerokości/Długość/Cofaj/Szerokość]:

Wybierzmy metodę określając długość ramienia wpisując odpowiednią wartość.
W tym celu zaznaczamy myszką interesujący nas termin czyli: Długość
lub wybieramy opcję długości wpisując z klawiatury:
D oraz zatwierdzamy ENTER

Wpisujemy wartość długości ramienia:
150   ENTER

Program pyta nas o dokonanie kolejnego wyboru:

Określ następny punkt lub [łUk/Zamknij/Półszerości/Długość/Cofaj/Szerokość]:
Wybieramy opcję ” Szerokość ” klikając na to wyrażenie
lub wpisujemy z klawiatury literę „ s ” oraz zatwierdzamy ENTER

Teraz będziemy określać szerokość grota strzałki zaczepionego w pkt 2

W odpowiedzi na komunikat:
Określ szerokość początkową<40.0000>

Wpisujemy ustaloną przez nas wartość:
80 oraz zatwierdzamy ENTER

W odpowiedzi na kolejny komunikat:
Określ szerokość końcową<80.0000>

Wpisujemy wartość zero i zatwierdzamy ENTER
0  ENTER

Program pyta nas o wskazanie kolejnego punktu pkt 3 za pomocą myszki
lub o wybór jednej z opcji:

Określ następny punkt lub [łUk/Zamknij/Półszerokości/Długość/Cofaj/Szerokość]:

Wybieramy opcję: Długość klikając na to  wyrażenie
lub wpisujemy z klawiatury:
D   ENTER

Wpisujemy wartość długości grota strzałki:
100   ENTER ENTER

  W jaki sposób wypełnić strzałkę kolorem?

Mamy narysowaną strzałkę którą możemy pozostawić pustą lub wypełnioną kolorem.

Ustawienie wypełnienia dokonujemy przed rysowaniem w opcjach programu.

Klikamy w lewym górnym rogu okna gdzie znajduje się duża litera A oznaczona jako logo programu.
Opcje=>Wyświetl=>Wydajność wyświetlenia

Zaznaczamy w okienku jedną z opcji która nas interesuje:
– Zaznaczy tylko ramkę obrazu rastrowego
lub
– Zastosuj pełne wypełnienie

Tym szybkim i krótkim sposobem możemy upiększać nasz projekt dodatkowymi elementami graficznymi.

Automatyczne rysowanie strzałek może nam posłużyć do tworzenia innych elementów wykorzystując po części ten mechanizm

Dla zainteresowanych wykonaniem podobnych albo zupełnie innych elementów, odsyłam do kategorii OBIEKTY

Dziękuję za Twoją obecność 😉

Pozdrawiam serdecznie,

Grzegorz Polak

CADrysunki.pl

Szklany blat stołu oraz drewniane nogi pod kątem

meble / hand-made / blog

„Ego mówi: gdy wszystko się ułoży, wówczas poczuję spokój. Duch mówi: znajdź swój spokój i wszystko się ułoży”.  – Marianne Williamson